Monday, 1 August 2011

Hari ini hari terakhir utk bulan biasa coz ramadhan akan muncul pd pg jumaat 15-10-2004. . Dan hari ini juga menjadi titik terakhir perhubungan aku dgn sidia.. 6thn menjalin hubungan sgt rapat ini lah cinta pertamaku.. Tp selepas kau pratikal 6bln dijohor baru aku amat terasa sunyi,amat terasa rindu tp aku dpt merasakan kekuatan cinta lbh bertambah dan menjadi lbh tabah utk aku menunggumu.Selesai tamat pratikal 6bln kau sambung berkerja selama 2bln ditempat yg sama. 8bln aku menunggumu dgn sabar bertemankan gelora rindu yg membuak2. . Aku pernah ke johor bru utk bertemu dgn dirimu,tp apakan daya kau terlalu sebuk dan aku terpaksa pulang dgn perasaan hampa pada hari aku bru pertama kali jejak kn kaki dijohor baru.Tp aku faham tentang kesibukanmu.Tanpa memikirkn rasa mrh aku trus blik semula ke kajang.Dan hari ini juga selepas 8bln kau tiba2 muncul didepan kedai makan tempat ku berkerja,aku terpaku tergamam memandang kemunculan mu yg sgt mengejutkan. . Arrrrgghh ! Aku rasa ingin menjerit memanggil memeluk n mencium dirimu kerana aku terlalu rindu pada dirimu.Namun kehadiranmu agak aneh tutur kata dan caramu sgt2 berbeza dari yg ku kenal 8bln yg lalu.Kau telah bnyak berubah kau memandang aku bagaikan org asing,kau tidak salam cium tanganku 8bln kita terpisah kau telah bnyak berbeza dari yg aku kenal dulu.3pg selepas aku tutup kedai aku dan dia terus pulang kerumah tanpa sepatah kata,membuatkan aku menjadi hairan dan tertanya2,adakah aku telah melakukan kesalahan yg amat besar sehingga engkau tidak mahu memandang tepat kemataku.Kau membisu serupa bahasa,membiarkn aku terpinga2. Mencari kesilapan yg aku lakukan.Ternyata aku tdak membuat apa2 kesalahan terhadapmu.Namun kau terus membisu membuatkan aku ingin bertanyakn soalan yg serius.








(KENAPA DTG XBG TAU,KAN SYG LEH AMBIK. . . . . saja jek nk wat surprise. . . . TAPI KENAPE SKRG AYG JAUH BERBEZA EK. . . . eh ! Xdlah sama jek ayg tetap ayg. . . K LAH APA SEBENARNYE TUJUAN AYG DTG JUMPA SYG DGN KEADAAN YG PENUH MEMBISU,BERTERUS TERANGLAH SYG XMRH. . . k lah ayg trus terang sebenarnye tujuan ayg dtg jumpe syg ni nk mintak putus itu jek coz ayg dah ade couple bru masa pratikal kt johor baru hari tu,ni pn ayg mintak izin ngan bf baru ayg tuk jumpe syg wat kali yg terakhir utk memutuskn hubungan kita . . . . YA ALLAH YANG APA SALAH SYG PAI AYG WAT SYG MCM NI 8BLN SYG TGGU NGAN SABAR TAPI INI YG SYG DPAT. . . . ) lalu aku mengalirkn air mata yg tidak dpt aku tertahan lg.Aku hampa aku kecewa,nyawa aku bagai direntap dgn kejam hati aku bagai ditikam dgn pisau,sakit teramat sgt yg aku rasakan lalu aku rebah terduduk menahan kesedihan.. Tp aku terima dan akur dgn permintaanmu dan aku hormati keputusanmu,walau derita yg ku tanggung sgt hebat sgt menyakitkn bagi diriku.. Keesokan pg sabtu puasa ke2 aku ke kuala lumpur menemani xgf ku ke puduraya utk pulang ke johor baru menaiki bas.. Aku belikan tiket segara utk dia trus menaiki bas.. Sebelum menaiki bas sikit pn engkau tidak menoleh diriku,kau langsung tidak mahu bersalaman dgn ku. . Sehingga kau masuk ke dalam bas tidak sedikit pn engkau menoleh ke arah aku diluar yg sdg memerhatikanmu sehinggalah kau hlg berlalu pergi dari pandanganku.Tidak sedikit pn engkau menoleh ke arah ku utk melambaikn tangan.. Kau hlg dri pandangan mataku.Air mataku mula mengalir tanda hampa dan kecewa. . Dlm perjalananku berjalan hp ku berbunyi msj darimu ku baca (AYG KALO SYG PUTUS NGAN BF BARU AYG NI,AYG JANJI AKAN CRI SYG SEMULA) bersambung. . . . .

No comments:

Blog Archive