Friday, 26 August 2011

AIR MATA SHAWAL~

Pagi shawal. . ~ selalunye aku xtido. . Aku akan keluar jumpe member2 aku duk bsalam2 salaman mohon ampun dah maaf n melepak pai lah kul5,6pg. . Pas2 aku blik umah lepak dlm blik sementara nk tunggu sembahyang raya aku,aku akan bperap jek dlm blik hehe. . Tp bile dgrnye takbir raya benda yg pertama ade dalam otak aku. . Arwah umi aku. . Arwah umi pergi tahun 1998 bermakna dh 13thn arwah umi tinggal kn kami sekeluarga. . Walau pn umi garang skit tp umi seorang yg penyayang. . Pg raya sebaek dgr takbir raya mesti aku menangis ase sebak teringatkn arwah umi.. (umi/nenek) lepas 2 aku akan siap2 mandi. . N terus g masjid sembahyang sunat raya. . Slalunye aku akan sampai umah awal dari family aku hehehe. . Aku akan bkk tv n layan jek ape cite yg ade. . Sementara tggu family aku blik. . Bile semua dah ade. . Aku akan salam ayah aku mintk ampun dan maaf halal kn makan minum aku sejak lahir sampai lah skrg ni. . Aku akan salam cium tangan ayah aku n cium pipi ayah aku kiri dan kanan mcm 2 juga ngan mak aku hehehe then bru adik bradik aku. . . Dah settle aku akan masuk blik jap aku nangis dlu puas2 hahaha dah settle bru aku keluar dari blik kena r cover2 skit ngeh3. . Takut nanti kena ejek pulak ngan adik2 yg laen hahaha. . . Mase tahun lepas aku terkejut ayah aku bg duit raya. . Mak aku pn bagi aku duit raya. . . Ayah bg aku rm30 mak pulak bg aku rm50 mase dorang bg 2 aku rasa terharu sgt2 aku lari masuk bilik aku menangis coz dpt duit raya dari mak ngan ayah walau jumlahnye kecik tapi aku rasa mcm bermakna sgt2 duit raya yg mak ayah bg kt aku raya tahun lepas. . Yelah kami bkn org senang pn. . Tahun lepas pn aku xd duit n xd beli ape2 pun tuk raya cuma pakai apa yg ada jek . . . Tp bila mak ayah bg duit raya ya allah tuhan jek lah yg tau aku rase mcm nk menangis depan dorang. . Syg giler2 aku ngan mak n ayah aku. . Walau kami bkn org senang tapi raya tetap bermakna bsama keluarga dan adik bradik aku. . Tahun ni aku cuma ade duit nk beli baju melayu jek coz bertahun xganti baju melayu hahaha. . 2 pn baju melayu murah jd lah daripada tak ade kan. . Susah aku ade gak org yg lg susah dari keluarga aku syukur alhamdullillah. . Papa pn mang aku rindu nk menangis peluk ciuma mak ayah n adik bradik aku hahahaha slamat hari raya adilfitri maaf zahir dan batin tuk keluarga tercinta dan kawan2 yg mengenali aku SELESAI PENAT TAIP MWAHAHAHA ~

No comments:

Blog Archive